Skip to content

Az én céltáblám

Amikor elindultam az önismereti úton, több platformon találkoztam azzal, hogy mennyire fontos a céljainkat megfogalmazni, leírni és elképzelni ahhoz, hogy valóra váljanak.

A pszichológia tudomány kandidátusa Prof. Dr. Bagdy Emőke egyik előadásában, egy olyan magyar utánkövetéses vizsgálat eredményéről számolt be, ami egyértelműen bebizonyította számomra azt, hogy a fenti technika működik.

A vizsgálatot több ezer személy bevonásával végezte Prof. Dr. Kopp Mária.

A kutatás a magyar emberek testi-lelki állapotának mérésére irányult. A résztvevő személyeket két csoportra osztották a kérdőívek kiértékelését követően: optimista és pesszimista táborra. Több mint 10 éven keresztül kísérték figyelemmel a résztvevők fizikai és lelki állapotát. A mérések azt mutatták, hogy a pesszimista csoport tagja között magasabb számban fordult elő szívbetegség, keringési zavar, daganatos megbetegedés, függőség, depresszió és ez idő alatt többen életüket vesztették. Ezzel szemben a pozitív emberek közül 10 év alatt SENKI nem halt meg, egészségi állapotuk sokkal jobb volt a pesszimista társaikéhoz képest. Megkérdezték tőlük, hogy mi a titkuk? A válaszokból az derült ki, hogy van jövőképük, folyamatosan hosszabb és rövidebb távú célokat tűznek ki, optimistán élik az életüket és bizakodóan tekintenek a jövőre.

Mivel halogató típus voltam, ezért a célok összeírása még váratott magára, de minden nap ott motoszkált a fejemben a fenti vizsgálat eredménye. A cselekvésre akkor szántam el magam, amikor megnéztem Mea videóját a youtube-on, ő adta azt az ötletet, hogy jól látható helyre helyezzünk ki egy táblát, amit rakjunk tele a céljainkat szemléltető képekkel. Annyira inspirálóan hatott rám az ő „vision board”-ja, hogy ekkor eldöntöttem, kipróbálom ezt a módszert.

Másnap vettem egy fehér táblát, összeírtam a negyedéves terveimet, és kerestem hozzájuk olyan fotókat az interneten, amik a céljaimra emlékeztettek, és jó érzéssel töltöttek el.

3 hónap elteltét követően, döbbentem tapasztaltam, hogy a kitűzött 7 célomból 5 valóra vált (azért ez elég jó arány)

Csak, hogy párat említsek: Munkahelyet váltottam, havi 1 könyvet elolvastam (mára már szokásommá vált), heti szinten sportoltam (ehhez továbbra is igyekszem tartani magam).

A történetemhez hozzátartozik, hogy természetesen megtettem az erőfeszítéseket azért, hogy megvalósítsam a terveimet, ez kezdetben nehéz volt, de úgy érzem, hogy nagy segítséget jelentett számomra, hogy minden nap, amikor felkeltem, láttam a céljaimat, amik cselekvésre sarkalltak.

Azóta is központi helyet foglal el a céltáblám a szobámban, melyre töretlen lelkesedéssel rakosgatom ki a negyedéves vágyaimat.

Bízom benne, hogy a fent olvasottak után, már ma leírod legalább egy célod és minden nap teszel valamit a megvalósulása érdekében.

Kristin

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük